M. Skuodžio patvirtino naujas pėsčiųjų ir dviračių takų projektavimo taisykles


Šią savaitę susisiekimo ministras Marius Skuodis patvirtino naująsias Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisykles.

Nuo dabar visa bevariklio transporto inžinerinė infrastruktūra – dviračių, pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengiamos dviračių gatvės – turėtų būti projektuojama ir tiesiama vadovaujantis šiuo normatyviniu statybos techniniu dokumentu. Šios taisyklės pagerina dviračių infrastruktūros naudojimo kokybę – vartotojams ir patogiau ir saugiau naudotis.

Bevariklio transporto infrastruktūros projektavimo taisyklės buvo peržiūrėtos, atnaujintos, suaktualintos ir sugriežtintos po dvylikos metų pertraukos. Jos įsigalios gruodžio 2 d.

„Pasikeitė daug aplinkybių – įvyko esminis pokytis valstybės požiūryje į dviračių transporto plėtrą, siekiame vadovautis geriausiomis užsienio praktikomis. Tapo neišvengiama peržiūrėti morališkai pasenusias infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisykles. Nors dokumentas skirtas projektuotojams ir infrastruktūros vystytojams, tačiau pagrindiniais naudos gavėjais taps Lietuvos pėstieji ir dviratininkai“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.

Pasak M. Skuodžio, naujoji kokybiška techninė bazė leis užtikrinti, kad nuo šiol bus projektuojama ir tiesiama tik geriausia kokybinio lygio bevariklio transporto infrastruktūra. Kitaip tariant, nuo šio teisinio dokumento priklauso, kokia dviračių ir pėsčiųjų eismui skirta infrastruktūra ateityje bus Lietuvoje.

Kelerius metus Susisiekimo ministerijai daug dėmesio skyrė skyrė transporto priemonių plėtrai ir skatinimui, kuri turi didžiausią turimą tinkamą ir patogią eismo infrastruktūros sukūrimą.

Inventorizavus teisinę bazę, pagal kurią iki šiol buvo projektuojama ir tiesiama dviračių infrastruktūra, nustatyta, kad ji – morališkai pasenusi, todėl jos tolimesnis naudojimas neleistų projektuoti ir tiesti geriausios eismo kokybės infrastruktūros.

Susisiekimo ministerijos teigimu, visais atvejais infrastruktūros įrengimas susijęs su infrastruktūros planavimu, projektavimu ir įrengimu (statyba), todėl visus šiuos procesus reglamentuojanti teisinė bazė turi būti tiksli, aiški, nedviprasmiška, detali ir visapusiška.

Naujosiose Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisyklėse numatytos pagrindinės planavimo principai leis suplanuoti visos reikiamos teritorijos (miesto, rajono, regiono ar nacionalinio lygmens) bevariklio transporto infrastruktūros tinklą, pagrįstą tinklo sudedamųjų dalių poreikį ir hierarchiją, detalius visus techninius sprendimus ir kt.

Su Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisyklėmis susipažinti galima čia.

Šia publikacija dalinasi Lietuvos regionų naujienų portalas „Miesto naujienos“. Daugiau sau ir savo miestui aktualijų naujienų rasite portale Miesto naujienos.



Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -