VAŠINGTONAS –
Mokesčių lengvata milijonieriams ir beveik visiems kitiems.
COVID-19 eros vyriausybės subsidijų, kurias kai kurie amerikiečiai naudojo sveikatos draudimui įsigyti, pabaiga.
Maisto kuponų, įskaitant moterims ir vaikams, ir kitų apsauginių tinklų programų apribojimai. Bideno eros žaliosios energijos programų grįžimas. Masiniai trėmimai. Vyriausybės darbo vietų mažinimas, siekiant „nusausinti pelkę“.
Laimėję rinkimus ir įsiveržę į valdžią, respublikonai planuoja ambicingą 100 dienų darbotvarkę su išrinktuoju prezidentu Donaldu Trumpu Baltuosiuose rūmuose ir GOP įstatymų leidėjais Kongreso dauguma, kad įgyvendintų savo politikos tikslus.
Sąrašo viršuje yra planas atnaujinti maždaug 4 trilijonus JAV dolerių besibaigiančio GOP mokesčių sumažinimo, tai yra išskirtinis pirmosios Trumpo kadencijos laimėjimas šalies viduje ir problema, galinti nulemti jo sugrįžimą į Baltuosius rūmus.
„Šiuo metu mes sutelkiame dėmesį į pasiruošimą, 1 diena“, – sakė Atstovų rūmų daugumos lyderis Steve’as Scalise’as, R-La., neseniai susitikęs su GOP kolegomis, kad suplanuotų tolesnį kelią.
Atsirandanti politika atgaivins ilgalaikes diskusijas apie Amerikos prioritetus, jos pajamų nelygybę ir tinkamą vyriausybės dydį bei apimtį, ypač atsižvelgiant į didėjantį federalinį deficitą, kuris dabar artėja prie 2 trilijonų USD per metus.
Diskusijose bus patikrinta, ar Trumpas ir jo sąjungininkai respublikonai gali pasiekti realiame pasaulyje norimų, reikalingų ar palaikomų rezultatų, kai rinkėjai suteikė partijai Kongreso ir Baltųjų rūmų kontrolę.
„Praeitis čia tikrai yra prologas“, – sakė Lindsay Owens, „Groundwork Collaborative“ vykdomoji direktorė, prisimindama 2017 m.
Pirmąją Trumpo kadenciją apibrėžė tie mokesčių mažinimai, kuriems Kongrese pritarė respublikonai ir įstatymą pasirašė tik po to, kai jų pradinis kampanijos pažadas „atšaukti ir pakeisti“ demokrato prezidento Baracko Obamos sveikatos priežiūros įstatymą, žlugus garsiuoju balsavimu „nepatinka“. tuo metu-Sen. Johnas McCainas, R-Arizas.
GOP dauguma Kongrese greitai nusprendė sumažinti mokesčius, iki metų pabaigos surinkti ir patvirtinti kelių trilijonų dolerių paketą.
Per tą laiką, kai Trumpas pasirašė šiuos sumažinimus, didelę naudą gavo didesnes pajamas gaunantys namų ūkiai. Remiantis Mokesčių politikos centro ir kitų grupių duomenimis, didžiausias procentas – uždirbantys beveik 1 milijoną JAV dolerių ir daugiau – gavo maždaug 60 000 JAV dolerių pajamų mokesčio sumažinimą, o mažesnes pajamas gaunantys asmenys gavo vos kelis šimtus dolerių. Kai kurie žmonės mokėjo maždaug tiek pat.
„Didžiulė JAV ekonomikos istorija yra didėjanti pajamų lygybė“, – sakė Owensas. „Ir tai iš tikrųjų, įdomu, yra mokesčių istorija.”
Ruošdamiesi D. Trumpo sugrįžimui, Kongreso respublikonai kelis mėnesius privačiai susitiko su išrinktuoju prezidentu, kad aptartų pasiūlymus pratęsti ir sustiprinti tas mokesčių lengvatas, kurių dalis pasibaigtų 2025 m.
Tai reiškia, kad reikia taikyti įvairias mokesčių grupes ir standartizuotą atskaitymą individualiems pajamas gaunantiems asmenims, taip pat esamus tarifus vadinamiesiems perėjimo subjektams, pvz., advokatų kontoroms, gydytojų biurams ar įmonėms, kurios savo pajamas ima kaip individualias pajamas.
Paprastai mokesčių sumažinimo kaina būtų pernelyg didelė. Kongreso Biudžeto biuras apskaičiavo, kad jei nepaisytumėte pasibaigiančių nuostatų, per dešimtmetį deficitas padidėtų apie 4 trilijonus JAV dolerių.
Be to, Trumpas nori įtraukti savo prioritetus į mokesčių paketą, įskaitant įmonių tarifo, kuris dabar yra 21 procentas nuo 2017 m. įstatymo, sumažinimą iki 15 procentų ir atskirų mokesčių už arbatpinigius ir viršvalandžius.
Tačiau Avik Roy, Lygių galimybių tyrimų fondo prezidentas, sakė, kad mokesčių mažinimo kaltinimas dėl šalies pajamų nelygybės yra „tiesiog nesąmonė“, nes mokesčių mokėtojai pajamų laiptais aukštyn ir žemyn gavo naudos. Vietoj to jis atkreipia dėmesį į kitus veiksnius, įskaitant istoriškai žemas Federalinio rezervo banko palūkanų normas, leidžiančias pigiai skolintis, įskaitant ir turtinguosius.
„Amerikiečiams nerūpi, ar Elonas Muskas yra turtingas“, – sakė Roy’us. „Jiems rūpi, ką tu darai, kad jų gyvenimas būtų geresnis?
Paprastai įstatymų leidėjai nori, kad politikos pakeitimo išlaidas kompensuotų biudžeto pajamos arba sumažinimai kitur. Tačiau šiuo atveju beveik nėra sutartų pajamų didinimo ar išlaidų mažinimo metiniame 6 trilijonų dolerių biudžete, kuris galėtų padengti tokią milžinišką kainą.
Vietoj to, kai kurie respublikonai tvirtino, kad mokesčių lengvatos atsipirks pačios, nes sumažės pajamos iš potencialaus ekonomikos augimo. Praėjusią savaitę paskelbti D. Trumpo tarifai galėtų būti dar vienas kompensacinių pajamų šaltinis.
Kai kurie respublikonai teigia, kad yra precedentas tiesiog pratęsti mokesčių mažinimą nekompensuojant išlaidų, nes tai ne nauji pakeitimai, o esama federalinė politika.
„Jei tik pratęsiate dabartinį įstatymą, mes nedidiname ir nemažiname mokesčių“, – „Fox News“ sakė senatorius Mike’as Crapo iš R-Idaho, būsimas Senato finansų komiteto pirmininkas.
Jo teigimu, kritika, kad mokesčių mažinimas padidins deficitą, yra „juokinga“. Jis sakė, kad tarp mokesčių ir išlaidų yra skirtumas, „ir mes tiesiog turime perduoti šią žinią Amerikai“.
Tuo pat metu naujasis Kongresas taip pat svarstys išlaidų mažinimą, ypač maisto kuponams ir sveikatos priežiūros programoms – tikslus, kurių konservatoriai ilgai siekė vykdydami metinį asignavimų procesą.
Beveik neabejotina, kad vienas sumažinimas sumažės COVID-19 eros subsidijai, kuri padeda padengti sveikatos draudimo išlaidas žmonėms, kurie perka savo polisus per Įperkamos priežiūros įstatymo biržą.
Papildomos sveikatos priežiūros subsidijos buvo pratęstos iki 2025 m. Demokratų partijos prezidento Joe Bideno Infliacijos mažinimo įstatymu, kuris taip pat apima įvairias žaliosios energijos mokesčių lengvatas, kurias respublikonai nori atšaukti.
Atstovų Rūmų demokratų lyderis, rep. Hakeemas Jeffriesas iš Niujorko, šaipėsi iš respublikonų teiginio, kad jie laimėjo „didelį, didžiulį mandatą“ – nors iš tikrųjų Atstovų Rūmų demokratai ir respublikonai iš esmės kovojo lygiosiomis per lapkričio mėnesio rinkimus. GOP surinko nedidele balsų dauguma.
„Šios sampratos apie tam tikrą mandatą daryti didžiulius, kraštutinių dešiniųjų kraštutinius politikos pokyčius, jos nėra – jos neegzistuoja“, – sakė Jeffriesas.
Respublikonai planuoja naudoti biudžeto sudarymo procesą, vadinamą susitaikymu, kuris leidžia Kongrese priimti daugumą, iš esmės pagal partijos principus, be grėsmės, kad Senatas gali sustabdyti įstatymo projektą, nebent sutiks 60 iš 100 senatorių.
Tai yra tas pats procesas, kurį naudojo demokratai, kai Vašingtone turėjo galią patvirtinti Infliacijos mažinimo įstatymą ir Obamos sveikatos priežiūros įstatymą dėl GOP prieštaravimų.
Respublikonai anksčiau čia buvo su Trumpu ir kontroliavo Kongresą, o tai negarantuoja, kad jie galės pasiekti savo tikslus, ypač demokratų pasipriešinimo akivaizdoje.
Vis dėlto Atstovų Rūmų pirmininkas Mike’as Johnsonas, R-La., glaudžiai bendradarbiaujantis su Trumpu pagal darbotvarkę, pažadėjo „nulaužtą“ tempą per pirmąsias 100 dienų, „nes turime daug ką išspręsti“.