
Seulas, Pietų Korėja –
Pietų Korėjos lėktuvo katastrofos aukų sielvartaujantys artimieji susirinko į vietą pagerbti savo artimuosius Naujųjų metų dieną, o pareigūnai sakė ištraukę duomenis iš vienos iš gautų juodųjų dėžių, kad nustatytų tikslią katastrofos priežastį. .
Visi, išskyrus du, iš 181 keleivio ir įgulos, skridusio Jeju Air lėktuvu „Boeing 737-800“, žuvo sekmadienį sudužus Muano tarptautiniame oro uoste Pietų Korėjos pietuose.
Vaizdo įraše buvo matyti, kaip orlaivis be išskleistos važiuoklės dideliu greičiu nusileido ant pilvo, o tada nuslydo nuo bėgimo galo į betoninę tvorą ir užsiliepsnojo. Filmuota medžiaga parodė, kad lėktuve, be važiuoklės gedimo, susidūrė su akivaizdžia variklio problema.
Tyrėjai teigia, kad pilotas gavo įspėjimą iš skrydžių vadovų apie galimus susidūrimus su paukščiais, o lėktuvas prieš katastrofą paskelbė nelaimės signalą.
Transporto ministerija trečiadienį paskelbė, kad baigė duomenų ištraukimo darbus iš kabinos diktofono – vienos iš dviejų juodųjų dėžių, paimtų iš nuolaužų. Teigiama, kad duomenys bus konvertuojami į garso failus. Ministerija pridūrė, kad sugadintas skrydžio duomenų registratorius bus išsiųstas analizei į JAV.
Visos aukos buvo Pietų Korėjos, išskyrus du Tailando piliečius, daugelis jų grįžo iš Bankoko po Kalėdų atostogų.
Netekėjusios šeimos trečiadienį apsilankė vietoje pirmą kartą po avarijos, kad surengtų emocingą atminimo ceremoniją. Jie buvo nuvežti į vietą, kur pakaitomis padėjo baltas gėles. Daugelis atsiklaupė ir giliai nusilenkė prieš atminimo stalą, padengtą maistu, įskaitant „ddeokguk“ – korėjietišką ryžių pyrago sriubą, valgomą Naujųjų metų dieną.
Susisiekimo ministerija pranešė, kad valdžios institucijos baigė sudėtingą visų 179 aukų tapatybės nustatymo procesą. Jame teigiama, kad vyriausybė iki šiol artimiesiems perdavė 11 kūnų.
Šalyje yra septynių dienų nacionalinis gedulas po daugiausiai aukų per pastaruosius dešimtmečius įvykusios nelaimės Pietų Korėjos aviacijos istorijoje.
Vyriausybė pradėjo visų 101 Boeing 737-800 lėktuvų, kuriuos valdo šalies vidaus oro linijos, saugos patikrinimus. Antradienį JAV tyrėjų komanda, įskaitant „Boeing“ atstovus, apžiūrėjo katastrofos vietą.
Pareigūnai sakė svarstysiantys, ar oro uosto lokalizatorius – kilimo ir tūpimo tako gale įrengtas betoninėje tvoroje esantis antenų rinkinys, skirtas orlaiviams nukreipti tūpimo metu – turėjo būti pagamintas iš lengvesnių medžiagų, kurios susidūrus lengviau sulūžtų.