„Metų automobilis 2025“: elektromobilių maitinimosi ypatumai


Rinkos ekspertai ir skeptikai iš pašaukimo pastaruoju metu vis primena, kad elektromobilių pardavimo apimčių augimas sustojo, gamintojai stabtelėjo ir jau dairosi per petį, ieškodami galimybių koreguoti ambicingus visų modelių gamybos elektrifikavimo planus.

Baksnojama ir į per lėtai plėtojamą įkrovimo infrastruktūrą, ir į nesąžiningą Kinijos elektromobilių gamintojų konkurenciją. Kad ir kaip būtų, „Metų automobilio“ rinkimuose šiemet net 26 iš 32 pretendentų yra mažiau priklausomi nuo elektros (12 tikrųjų elektromobilių ir 14 įkraunamų bei įprastų hibridų), todėl „Metų automobilio 2025“ partnerio „Inbalance grid“ įkrovimo stotelių tinklas tampa vis aktualesnis viso rinkimų ciklo laikotarpiu, kuris tęsiasi ilgiau nei mėnesį.

MN 15 | Straipsnio vidus 1 pragrafas | 969 x 200

Aurimas Pauga, IT sistemų vadovas, sako, kad elektromobilių rinka dar sujungta su jauna, todėl vienokių ar kitokių duobių apsaugo, tačiau elektromobilių skaičius „Metų automobilio“ rinkimuose nuosekliai kiekvienam kasmet ir tai yra aiškus rinkos krypties signalas. Pasak jo, šis renginys atspindi Lietuvos visuomenės požiūrio kaitą elektromobilumo link ir tampa savotišku populiarumo Lietuvoje veidrodžiu.

„Mūsų – šviesti visuomenę, parodant, kad, nuo vidaus degimo varomų automobilių, kuriuos degalais papildyti galime tik specializuotose degalinėse, elektromobilį įkrauti galima bet kur, kur teka elektra ir galima pastatyti įkrovimo stotelę. Tai ir mąstymo šablono pokytis ir didžiulis elektromobilio pranašumas, kurį mes atskleidžiame nuolat plėsdami įkrovimo tinklą,“ teigia A. Pauga.

Statistika rodo, kad 2021-ųjų pabaigoje Lietuvoje buvo užregistruoti 8255 elektra įkraunami automobiliai, o 2024-ųjų pabaigoje jau perkopė 27 000. Vyriausybė anksčiau skelbė, kad augančiam populiarumui ateityje reikės spartesnės infrastruktūros plėtros, todėl iki 2030-ųjų viešųjų įkrovimo stotelių skaičius turėtų išaugti iki 6000.

O „Inbal grid“ plečia savo tinklą „pasyviojo įkrovimo“ taškais strategiškai patogiose vietose, žmonės praleidžia daugiausiai laiko – daugiabučių, parduotuvių ar ofisų prieigose. Šio tipo AC įkrovimo modelis, dar vadinamas „destination charging“, leidžia vartotojams dirbti, mokytis, miegoti ar užsisiimti kita papildoma veikla kol automobilis pasyviai kraunasi parkavimo vietoje. Taip sutaupoma daug laiko, nes kasdieniai rūpesčiai užimti vartotojai grįžę visada ras įkrautą bateriją (pavyzdžiui, ryte).

kad pasyvaus įkrovimo elektromobilių infrastruktūra itin aktuali tankiai apgyvendintuose rajonuose, priemiesčiuose bei atokesnėse vietovėse. „Iki“ aikštelėse jau kurį laiką stovi „Inbalance grid“ įkrovimo stotelės, kurias galima įkrovimo metu ir nemokamai statyti automobilį – tai sprendžia ne tik įkrovimo infrastruktūrą, bet ir parkingo bei laiko taupymo problemas. Be to, šis žingsnis vairuotojų priklausomybę nuo būtinų kelionių į greitojo įkrovimo stoteles.

„Inbalance grid“ direktorius Simonas Stankus pažymi, kad AC pasyvaus įkrovimo taškai ypač svarbūs norint užtikrinti elektromobilių plėtrą miestuose ir kaimo vietovėse.

„Mes ypač džiaugiamės, kad žmonės jau renkasi įkrauti elektromobilius šalia namų. „Inbalance grid“ taip pat planuoja toliau strategiškai diegti ir greitojo DC įkrovimo stoteles, kad būtų patenkinti skubantiems ir keliaujantiems vartotojams būdingi poreikiai,“ – sako S. Stankus.

Specialus elektromobilių testas šių metų konkurse įvyko spalio 29 dieną, kuomet komisijos nariai realiomis sąlygomis tikrino elektromobilių nuvažiuojamo atstumo deklaracijas. Tai reiškia, kad kiekvienas iš 12 konkurso elektromobilių turėjo vienodomis sąlygomis iki 200 kilometrų. Trasą įveikė visi.

Kartu su kitais, elektromobiliai buvo bandomi Lietuvos sporto centro bazėje „Druskininkai“, kur buvo atliekami įvairūs saugumo sistemų, stabdymo, akustinio komforto ir kitokie bandymai. „Metų elektromobilio“ nominacijos finalininkai tapo „Audi Q6 e-tron“, „Renault Scenic“ ir „Volkswagen ID.7“. „Metų automobilis 2025“ paaiškės lapkričio 29 dieną.

Metų automobiliais taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 000, 60 000 eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Taip pat bus išrinktas Metų elektromobilis, „Autoplius“ Metų inovacija, „Bitės“ Metų interneto automobilis, „Transeksta“ Metų saugiausias automobilis, „Balcia“ 4×4, Metų sportiškiausias, Metų vairas, Mažasis metų vairas ir Tautos automobilis, kurį išrinks portalo tv3.lt skaitytojai.





Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -